21 Şubat 2009 Cumartesi

Orkidelerim Kışı Nerede Geçirdi?

Çiçekçilerden satın aldığımız tropik orkide bitkilerini türden türe değişmek ile beraber genel olarak 20 derecenin altındaki sıcaklıklarda bulundurulmamalı gerekmektedir. (Cymbidium türlerinin büyük çoğunluğu 15 derecede yaklaşık 3 hafta geçirmelidirler ki çiçeklensin.)

Bu yüzden orkidelerimin tümünü son baharın ortalarına doğru evin içine taşıdım. Ancak evim kış aylarında oldukça az ışık aldığından orkidelerin kışı başarılı bir şekilde çıkarmaları mümkün değildi. Ben de mutfakta Cherry Domates, Chili biber, fesleğen yetiştirmek için satın aldığım 2 adet Aerogarden'ı kullanmaya karar verdim. Tüm orkidelerimi toplayıp sıkışık bir şekilde bu iki yapay ışık kaynağının altına yerleştirdim. Orkidelerim tüm kışlarını burada geçirdi.



2 yorum:

  1. merhabalar ben de bu işe merak sardım fakat o kadar arastırmama ramen Türkiye de aerogarden bulamadım alabilecegim herhangi bir yer tavsıye eder seniz çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, aerogarden konusunda forumda adı geçmiş, bu ürün artık Türkiye'de var ve satışı yapılıyor. Dilerseniz hala ürünü almak istiyorsanız veya çevrenizde isteyen arkadaşlarınız varsa, gittigidiyor sitesinden İster peşin isterseniz Kredi Kartına Taksitle alabilirsiniz. Konu ile ilgili mail atabilirsiniz.

      Ürün linki;
      http://urun.gittigidiyor.com/ev-elektronigi/aerogarden-evde-organik-hizli-topraksiz-tarim-103787223

      bu siteden alabilirsiniz..
      Görüşmek üzere Saygılar...

      Sil