14 Şubat 2009 Cumartesi

İlk Oncidium Türü Orkidem

Bu orkideyi görür görmez aşık olmuştum, üzerinde 63 adet çiçeği vardı ve çiçeklerin üzerinde bulunduğu dalın yüksekliği 45 cm kadardı. Satın aldıktan yaklaşık olarak 2 hafta sonra doğal olarak çiçeklerini döktü. Çiçeklerini döken bitkiyi artık evin içinde sergilemem gerekmediği için bahçeye, aydınlık ancak direkt ışık almayan bir yere yerleştirmeye karar verdim.

Bunu yapmadan hemen önce aynı durumda bulunan bir kaç farklı orkide ile birlikte büyükçe bir sepete yerleştirmeye karar verdim. Bu sepet içerisini ağzına kadar orta boy parçalı coconut husk ile doldurdum ve tepesini hem nemi oruması hem de estetik sebeplerle yosun ile kapladım. 1 hafta kadar sonra çiçeklerini yeni dökmüş olan pseudobulb'ın hemen yanından yeni bir sürgün verdi.

Sonbahar aylarında, gece sıcaklığı 15 derecenin altına düşmesi ile birlikte sepeti evin içerisine, Aerogarden'larımın altına yerleştirdim. Yeni gelişen pseudobulb yapay ışıklar altında gelişerek bir çiçek dalı verdi. Çiçeklerinin resimlerini aşağıda bulabilirsiniz. Sanırım devamlı yer değiştirdiğimden, ve sulama sıklığı konusunda sabit bir takvim kullanmadığım için çiçek sayısı sadece 25 tane ile sınırlı kaldı ancak çiçek büyüklükleri biraz daha fazlaydı...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder